カテゴリ:

犬の十戒 from a dog's viewpoint

  1. My life is likely to last ten to fifteen years. Any separation from you will be painful for me. Remember that before you buy me.
  2. Give me time to understand what you want of me.
  3. Place your trust in me--it's crucial to my well-being.
  4. Don't be angry at me for long and don't lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friend. I have only you.
  5. Talk to me sometimes. Even if I don't understand your words, I understand your voice when its speaking to me.
  6. Be aware that however you treat me, I'll never forget it.
  7. Remember before you hit me that I have teeth that could easily crush the bones of your hand but that I choose not to bite you.
  8. Before you scold me for being uncooperative, obstinate or lazy, ask yourself if something might be bothering me. Perhaps I'm not getting the right food or I've been out in the sun too long, or my heart is getting old and weak.
  9. Take care of me when I get old; you too, will grow old.
  10. Go with me on difficult journeys. Never say, "I can't bear to watch it," or, "Let it happen in my absence." Everything is easier for me if you are there. Remember, I love you.

Special K

カテゴリ:

kmilk

 

 

 

 

 

今日、梅田の成城石井前を歩いていたら、Special Kが店頭山積に!私が2年程前、輸入食材店へ電話をかけまくって探したシリアルです。知らない間に日本ケロッグさん取扱い始めてました。栄養分満点なのに、なんと脂肪分0.5%以下のローファット!外国にはストロベリーとかもあるので、国内で他フレーバーを見つけた方、是非、ご一報下さい

そして、シリアルといえば牛乳。私はタカナシの牛乳やヨーグルトが好きですが、この赤パック!すごいです。乳脂肪分4.5%、65℃30分のジャージー低温殺菌牛乳!高級ワインはなかなか飲めないけど、牛乳ぐらい最高級品を飲みたいじゃないですか!

ん?シリアルはローファット、でも牛乳はハイファット。悩ましい・・・

朝一番

ball3ball

ball2

 

 

 

振太の‘ボールほってほって攻撃’開始。

ゴーヤ

カテゴリ:
07a799f8.JPG

昨日いただいたゴーヤを茗荷と一緒に一晩冷蔵庫で漬けときました。

鰹節と和えて食す。さっぱりしてて美味!

ゴーヤ

カテゴリ:
a8907056.jpg職場のお友達Tさんから自家栽培のゴーヤをもらっちゃいました。京都でもゴーヤが栽培できるとは!さすが盆地、春−夏の暑さは沖縄級!

TGIF

furufuru

朝寝する振太。畳が好きな日本犬。

 

 

 

 

 

socks

ダンナ氏は平日にソフトボールへ。鬼のいぬ間に振太と私はダンナ君の靴下を引っ張りっこして遊ぶ。

カテゴリ:

NPO法人アニマルレフュージ関西ってご存知ですか?私は7年位前(えらい昔ですが)、セミナーに参加したことがあります。当時、大阪市内ではホームレスが仔犬の足を切断して「可哀想な犬に恵んでやってくれ」とゆう募金目当ての虐待がニュースになっていました。

私もミナミの高島屋前で見たことがあります。おっさんに寄付してもおっさんの日銭になるだけなので、パンをあげました。ちっこい無垢な仔犬が必死でパンに食らいつく様は、とっても切なかったです。純粋に動物好きなホームレスもたくさんいはりますけど。

そんなワンちゃん達を救った団体が、現在、猫里親詐欺への署名活動に協力しています。

このページのトップヘ

見出し画像
×